Twee aan twee. Lezen zonder tekst in het Frans: een andere kijk op leesvaardigheid
Trefwoorden:
leesvaardigheid, FransSamenvatting
Theo Rikken, docent Frans aan het Van Maerlantlyceum in Eindhoven was niet tevreden met het leesvaardigheidsonderwijs in 4 en 5-vwo. In samenwerking met Gert Rijlaarsdam, hoofddocent onderwijsontwikkeling aan het Instituut voor de Lerarenopleiding van de Universiteit van Amsterdam, ontwikkelde hij een nieuwe manier om leerlingen actiever teksten te laten lezen. Leerlingen werken in tweetallen: de een heeft de tekst voor zich en de ander niet. Door de juiste vragen te stellen, moet de leerling die de tekst niet heeft, achterhalen wat er in staat.
Downloads
Nummer
Sectie
Artikelen
Citeerhulp
Twee aan twee. Lezen zonder tekst in het Frans: een andere kijk op leesvaardigheid. (2003). Levende Talen Magazine, 90(1-2), 5-8. https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltm/article/view/733