Inleven en positie kiezen: Het belang van het leerdoel bij literatuur

Auteurs

  • Syb Hartog

Trefwoorden:

Nederlands, literatuur, literaire ontwikkeling, lezen, leesniveau

Samenvatting

Lezers in de middelbareschoolleeftijd hebben nogal eens moeite om een literair werk uit te lezen. Zou een van de oorzaken kunnen zijn dat wij als docenten vergeten zijn waarom leerlingen zouden moeten lezen? Wat leren ze van literatuur? Hoe overbrug je de kloof tussen hun wereld en die van het boek?

Downloads

Citeerhulp

Hartog, S. (2014). Inleven en positie kiezen: Het belang van het leerdoel bij literatuur. Levende Talen Magazine, 101(5), 4–8. Geraadpleegd van https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltm/article/view/765

Nummer

Sectie

Artikelen

Gelijkaardige artikels

1 2 3 > >> 

U kan ook begin een geavanceerde zoekopdracht naar gelijkaardige inhoud voor dit artikel.