‘Prietpraat’: Pecha Kucha’s in het literatuuronderwijs

Auteurs

  • Roland de Bonth

Trefwoorden:

vreemdetalenonderwijs, Nederlands, lesidee, spreekvaardigheid

Samenvatting

Vaak schrijven leerlingen een verslag als ze een boek hebben gelezen, soms houden ze er een spreekbeurt over. Op het Vlietlandcollege in Leiden maken leerlingen in havo 4 sinds vorig jaar echter gebruik van Pecha Kucha’s. In dit artikel beschrijft Roland de Bonth zijn ervaringen met deze uitdagende presentatievorm, die zowel bij Nederlands als bij de moderne vreemde talen een interessante bijdrage kan leveren aan het literatuuronderwijs én aan het spreekvaardigheidsonderwijs.

 

Downloads

Citeerhulp

Bonth, R. de. (2014). ‘Prietpraat’: Pecha Kucha’s in het literatuuronderwijs. Levende Talen Magazine, 101(8), 4–8. Geraadpleegd van https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltm/article/view/914

Nummer

Sectie

Artikelen

Gelijkaardige artikels

1 2 3 4 > >> 

U kan ook begin een geavanceerde zoekopdracht naar gelijkaardige inhoud voor dit artikel.