Hoe meer, hoe beter; Engels als communicatiemiddel in de klas

Auteurs

  • Lenny Bouman

Trefwoorden:

vreemdetalenonderwijs, Engels, spreekvaardigheid

Samenvatting

In Levende Talen van februari 1997 stelde Geert Popma de retorische vraag 'Mag het ietsje minder zijn?' Daarmee doelde hij op het gebruik van Nederlands in de Engelse les. Popma krijgt van ons gelijk: de ervaringen met onze zogeheten Double Degreestages tonen aan dat lesgeven in het Engels, ook op ivbo- en vbo-niveau, heel goed te doen is. Engels bleek niet alleen leer- en doeltaal, maar in de allereerste plaats voertaal, dat wil zeggen het communicatiemiddel in de les te zijn. 'Learning by doing' en 'total language immersion' bleken in de praktijk heel goed te werken.

Downloads

Citeerhulp

Bouman, L. (1998). Hoe meer, hoe beter; Engels als communicatiemiddel in de klas. Levende Talen Magazine, 85(526), 46–48. Geraadpleegd van https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltm/article/view/993

Nummer

Sectie

Artikelen

Gelijkaardige artikels

1 2 3 4 5 > >> 

U kan ook begin een geavanceerde zoekopdracht naar gelijkaardige inhoud voor dit artikel.