Hoe meer, hoe beter; Engels als communicatiemiddel in de klas
Trefwoorden:
vreemdetalenonderwijs, Engels, spreekvaardigheidSamenvatting
In Levende Talen van februari 1997 stelde Geert Popma de retorische vraag 'Mag het ietsje minder zijn?' Daarmee doelde hij op het gebruik van Nederlands in de Engelse les. Popma krijgt van ons gelijk: de ervaringen met onze zogeheten Double Degreestages tonen aan dat lesgeven in het Engels, ook op ivbo- en vbo-niveau, heel goed te doen is. Engels bleek niet alleen leer- en doeltaal, maar in de allereerste plaats voertaal, dat wil zeggen het communicatiemiddel in de les te zijn. 'Learning by doing' en 'total language immersion' bleken in de praktijk heel goed te werken.
Downloads
Nummer
Sectie
Artikelen
Citeerhulp
Hoe meer, hoe beter; Engels als communicatiemiddel in de klas. (1998). Levende Talen Magazine, 85(526), 46-48. https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltm/article/view/993