Allochtone talen in het voortgezet onderwijs; Status in het voortgezet onderwijs en een vergelijkend perspectief
Trefwoorden:
NT2, vreemdetalenonderwijs, voortgezet onderwijsSamenvatting
In deze bijdrage, een bewerking van de toespraak die de auteur hield op de jaarvergadering 1998 van Levende Talen, wordt allereerst een beeld gepresenteerd van de status van allochtone talen in het voortgezet onderwijs in Nederland. In het verlengde daarvan wordt ingegaan op de uitkomsten van vergelijkend onderzoek naar de status van allochtone talen in het basis- versus voortgezet onderwijs in een zestal landen van de Europese Unie.
Downloads
Nummer
Sectie
Artikelen
Citeerhulp
Allochtone talen in het voortgezet onderwijs; Status in het voortgezet onderwijs en een vergelijkend perspectief. (1998). Levende Talen Magazine, 85(528), 122-128. https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltm/article/view/997