Daar maak ik geen punt van! Feedback en tekstrevisie op de basisschool

Auteurs

  • Suzanne Bogaerds-Hazenberg
  • Renske Bouwer
  • Jacqueline Evers-Vermeul
  • Huub van den Bergh

Trefwoorden:

basisschool, tekstrevisie

Samenvatting

Veel leerkrachten corrigeren met engelengeduld de teksten van hun leerlingen, maar heeft al die feedback eigenlijk zin? Wat pakken leerlingen ervan op bij het herschrijven? Welke revisies zorgen voor de grootste vooruitgang? Het onderzoek van Suzanne Bogaerds-Hazenberg, Renske Bouwer, Jacqueline Evers-Vermeul en Huub van den Bergh laat zien dat leerlingen uit groep 8 gebaat zijn bij feedback op hogere-orde-aspecten van de tekst. Vooral zwakke leerlingen hebben behoefte aan heldere instructies voor tekstverbetering. De onderzoekers doen aanbevelingen waarmee leerkrachten hun feedback op leerlingteksten kunnen verbeteren.

Downloads

Citeerhulp

Bogaerds-Hazenberg, S., Bouwer, R., Evers-Vermeul, J., & Bergh, H. van den. (2017). Daar maak ik geen punt van! Feedback en tekstrevisie op de basisschool. Levende Talen Tijdschrift, 18(2), 21–30. Geraadpleegd van https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltt/article/view/1688

Nummer

Sectie

Artikelen

Meestgelezen artikels van dezelfde auteur(s)

1 2 3 4 > >> 

Gelijkaardige artikels

<< < 1 2 3 4 > >> 

U kan ook begin een geavanceerde zoekopdracht naar gelijkaardige inhoud voor dit artikel.