Literatuuronderwijs en de ontwikkeling van leesmotivatie in de Tweede Fase
Trefwoorden:
literatuuronderwijs, havo, vwo, bovenbouw, leesmotivatie, literaire ontwikkeling, Tweede FaseSamenvatting
In deze bijdrage beschrijven de auteurs een onderzoek naar de literaire ontwikkeling van havo- en vwo-leerlingen in de bovenbouw. De deelnemende docenten kregen de opdracht de literaire ontwikkeling van de leerlingen en hun leesmotivatie te stimuleren door zo goed mogelijk met de keuze van boeken en leeractiviteiten bij het niveau van de leerlingen aan te sluiten. In welke mate draagt het onderwijs bij aan de ontwikkeling van leesmotivatie in de Tweede Fase? Dit is één van de vragen waarop dit artikel antwoord wil geven.
Downloads
Nummer
Sectie
Artikelen
Citeerhulp
Literatuuronderwijs en de ontwikkeling van leesmotivatie in de Tweede Fase. (2008). Levende Talen Tijdschrift, 9(2), 19-30. https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltt/article/view/192