Leerstijlen, dan wel denkstijlen als uitgangspunt voor vakdidactische ontwikkeling
Trefwoorden:
leerstijl, didactiek, vakdidactiek, vakinhoudSamenvatting
In het onderstaande artikel gaat de auteur in op nut en noodzaak van een denkstijlvriendelijke didactiek. Leerresultaten zouden geoptimaliseerd kunnen worden door leerlingen inzicht te geven in hun denkstijl. Daarnaast zou het in kaart brengen van de precieze relaties tussen leerinhouden, werkvormen en de denkstijlen van leerlingen een impuls kunnen betekenen voor de inhoudelijke, vakdidactische ontwikkeling door vakdocenten: welke vakinhouden kunnen aan welke leerlingen op welke manier het beste worden aangeboden?
Downloads
Nummer
Sectie
Artikelen
Citeerhulp
Leerstijlen, dan wel denkstijlen als uitgangspunt voor vakdidactische ontwikkeling. (2007). Levende Talen Tijdschrift, 8(1), 11-22. https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltt/article/view/206