Duolessen door een taal- en een vakdocent. Lesgeven in een geïntegreerd traject

Auteurs

  • Liesbeth Caron

Trefwoorden:

vaktaalonderwijs, taalverwerving, mbo, anderstaligen

Samenvatting

Liesbeth Caron beschrijft in ‘Duolessen door een taal- en een vakdocent. Lesgeven in een geïntegreerd traject’ de resultaten van een onderzoek naar gezamenlijke lessen (duolessen) door taal- en vakdocenten in mbo-opleidingen voor anderstaligen. In deze opleidingen – de zogenaamde geïntegreerde trajecten – leren de deelnemers tegelijkertijd een beroep en de daarbij behorende vaktaal. Een zorgvuldige afstemming van leerdoelen en van de onderwijsaanpak is daarvoor noodzakelijk. In het artikel wordt ingegaan op de vraag hoe deze koppels van taal- en vakdocenten hun gezamenlijke lessen vormgeven en op welke manier de taal- en vakinhoud in die lessen worden geïntegreerd.

Downloads

Citeerhulp

Caron, L. (2004). Duolessen door een taal- en een vakdocent. Lesgeven in een geïntegreerd traject. Levende Talen Tijdschrift, 5(4), 15–23. Geraadpleegd van https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltt/article/view/503

Nummer

Sectie

Artikelen