Ontwikkelingsonderzoek in het talenonderwijs. Oude traditie, veelbelovend concept?
Trefwoorden:
talenonderwijs, action research, ontwikkelingsonderzoekSamenvatting
Hilde Hacquebord houdt in ‘Ontwikkelings-onderzoek in het talenonderwijs’ een pleidooi voor action research, een aanpak die bij uitstek in het talenonderwijs kan worden toegepast. In een aantal opzichten onderscheidt ontwikkelingsonderzoek zich van traditioneel wetenschappelijk onderzoek. Kenmerkend is het aspect van actie en participatie, en de probleemgestuurdheid van de vraagstelling. Dit artikel bevat een korte inleiding op deze onderzoekstraditie en bespreekt de vraag wat ontwikkelingsonderzoek voor het talenonderwijs kan betekenen.
Downloads
Nummer
Sectie
Artikelen
Citeerhulp
Ontwikkelingsonderzoek in het talenonderwijs. Oude traditie, veelbelovend concept?. (2003). Levende Talen Tijdschrift, 4(2), 18-23. https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltt/article/view/598