Samenvatten in het Duits; samenhang tussen strategieën die leerlingen hanteren en de kwaliteit van de samenvatting

Auteurs

  • Alie de Bruin

Trefwoorden:

Duits, samenvatten, vwo, leerstrategie

Samenvatting

Alie de Bruin bespreekt de strategieën die leerlingen uit 4-vwo hanteren bij het maken van een samenvatting (in het Nederlands) van een Duitse tekst. Het blijkt dat er grote verschillen bestaan tussen leerlingen wat betreft strategieën die ze gebruiken. Verder kunnen leerlingen niet volstaan met enkel kennis van deze strategieën, maar moeten ze ook kunnen bepalen welke strategie in een bepaalde situatie het meest geschikt is.

Downloads

Citeerhulp

Bruin, A. de. (2002). Samenvatten in het Duits; samenhang tussen strategieën die leerlingen hanteren en de kwaliteit van de samenvatting. Levende Talen Tijdschrift, 3(4), 36–46. Geraadpleegd van https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltt/article/view/625

Nummer

Sectie

Artikelen