Een dynamische, usage-based benadering van NT2-onderwijs

Auteurs

  • Dietha Koster

Trefwoorden:

taalverwerving, NT2, taalvaardigheid, taalmethode

Samenvatting

In de taalverwervingstheorie is recent een dynamische, usage-based (DUB) benadering van tweede taalontwikkeling opgekomen. Met deze DUB-principes in gedachten heeft Dietha Koster een NT2-methode ontworpen, gebaseerd op een populaire Nederlandse film, waarin authentieke ‘input’ centraal staat. Deze methode heeft zij een semester lang getest aan de universiteit van Münster (Duitsland) met Duitse NT2-leerders. Resultaten laten zien dat studenten de methode in verschillende opzichten waardeerden en dat studenten significant zijn vooruitgegaan in taalvaardigheid.

Downloads

Citeerhulp

Koster, D. (2014). Een dynamische, usage-based benadering van NT2-onderwijs. Levende Talen Tijdschrift, 15(1), 21–30. Geraadpleegd van https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltt/article/view/666

Nummer

Sectie

Artikelen