Wenselijke, haalbare en feitelijke niveaus voor de werkwoordspelling. Kanttekeningen bij de empirische onderbouwing van een doorlopende leerlijn

Auteurs

  • Jannemieke van de Gein

Trefwoorden:

doorlopende leerlijnen, werkwoordspelling, referentieniveau

Samenvatting

De beschrijving van de referentieniveaus voor de werkwoordspelling door de Expertgroep Doorlopende Leerlijnen Taal en Rekenen is gebaseerd op een verkeerde interpretatie van empirische gegevens. Het gevolg is dat het feitelijke vaardigheidsniveau op de basisschool te laag wordt ingeschat. Dit werkt door in de vervolgniveaus. Resultaat: de Expertgroep bestendigt ­– onbedoeld – de huidige situatie van dalende vaardigheidsniveaus. Dat moet anders.

 

Downloads

Nummer

Sectie

Artikelen

Citeerhulp

Wenselijke, haalbare en feitelijke niveaus voor de werkwoordspelling. Kanttekeningen bij de empirische onderbouwing van een doorlopende leerlijn. (2010). Levende Talen Tijdschrift, 11(1), 25-29. https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltt/article/view/78