Schrijven bij diverse schoolvakken – voorbeelden, analyses en aanbevelingen
Trefwoorden:
Vlaanderen, beroepsonderwijs, schrijfvaardigheid, schrijfinstructie, schrijfdidactiekSamenvatting
Het schrijfonderwijs daagt leerlingen, maar ook leerkrachten uit. Waar het voor leerlingen niet vanzelfsprekend is om goed te kunnen schrijven, is het voor leerkrachten niet altijd eenvoudig het schrijfproces van hun leerlingen te ondersteunen. Behalve voor het vak Nederlands moeten leerlingen ook lezen, luisteren, spreken en schrijven voor de zogenaamde zaakvakken. Dit maakt de vraag actueel aan welke competenties leraren van andere vakken zouden moeten voldoen. Doel hiervan is te komen tot een betere schrijfpraktijk, met name tot betere schrijfinstructies.
Downloads
Nummer
Sectie
Artikelen
Citeerhulp
Schrijven bij diverse schoolvakken – voorbeelden, analyses en aanbevelingen. (2010). Levende Talen Tijdschrift, 11(2), 22-29. https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltt/article/view/81