Manifest voor het schoolvak Nederlands: ‘Bewust geletterd’ als nieuwe koers

Auteurs

  • Anneke Neijt
  • Erwn Mantingh
  • Peter-Arno Coppen
  • Jan Oosterholt
  • Kees de Glopper
  • Theo Witte

Trefwoorden:

Nederlands, vakdidactiek, taalkunde, taalbeheersing

Samenvatting

Met het programma Meesterschap in de Vakdidactiek geven acht universiteiten – met ondersteuning van het Regieorgaan Geesteswetenschappen – een impuls aan de versterking van de vakdidactiek in de geesteswetenschappelijke schoolvakken. De Meesterschapsteams Nederlands taalkunde/taalbeheersing en letterkunde – hebben de opdracht om het onderwijs en onderzoek op het gebied van het schoolvak te versterken. Zie <http://vakdidactiekgw.nl>.

Downloads

Nummer

Sectie

Artikelen

Citeerhulp

Manifest voor het schoolvak Nederlands: ‘Bewust geletterd’ als nieuwe koers. (2016). Levende Talen Magazine, 103(1), 28-29. https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltm/article/view/1546