Manifest voor het schoolvak Nederlands: ‘Bewust geletterd’ als nieuwe koers

Auteurs

  • Anneke Neijt
  • Erwn Mantingh
  • Peter-Arno Coppen
  • Jan Oosterholt
  • Kees de Glopper
  • Theo Witte

Trefwoorden:

Nederlands, vakdidactiek, taalkunde, taalbeheersing

Samenvatting

Met het programma Meesterschap in de Vakdidactiek geven acht universiteiten – met ondersteuning van het Regieorgaan Geesteswetenschappen – een impuls aan de versterking van de vakdidactiek in de geesteswetenschappelijke schoolvakken. De Meesterschapsteams Nederlands taalkunde/taalbeheersing en letterkunde – hebben de opdracht om het onderwijs en onderzoek op het gebied van het schoolvak te versterken. Zie <http://vakdidactiekgw.nl>.

Downloads

Citeerhulp

Neijt, A., Mantingh, E., Coppen, P.-A., Oosterholt, J., Glopper, K. de, & Witte, T. (2016). Manifest voor het schoolvak Nederlands: ‘Bewust geletterd’ als nieuwe koers. Levende Talen Magazine, 103(1), 28–29. Geraadpleegd van https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltm/article/view/1546

Nummer

Sectie

Artikelen

Meestgelezen artikels van dezelfde auteur(s)

1 2 3 4 > >>