Leerstrategieën in leergangen Engels; Een onderzoek naar leerstrategietraining in leergangen Engels voor het voortgezet onderwijs
Trefwoorden:
Engels, leerstrategie, leermethodeSamenvatting
Onderzoek wijst erop aan dat het effectief toepassen van leerstrategieën het leerproces versnelt en vergemakkelijkt. Dat geldt ook voor het leren van vreemde talen. Leerstrategieën blijken niet door alle taalleerders vanzelf gebruikt te worden (goede taalleerders passen vaker leerstrategieën toe dan zwakke taalleerders), maar het gebruik ervan kan wel door alle taalleerders geleerd worden. Een taak voor het onderwijs dus om zich met het onderricht van leerstrategieën bezig te houden.
Downloads
Nummer
Sectie
Artikelen
Citeerhulp
Leerstrategieën in leergangen Engels; Een onderzoek naar leerstrategietraining in leergangen Engels voor het voortgezet onderwijs. (1996). Levende Talen Magazine, 83(506), 42-45. https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltm/article/view/1031