Inhoudgeoriënteerd vreemdetalenonderwijs in het mbo?

Auteurs

  • Dirk Tuin

Trefwoorden:

mbo, beroepsonderwijs, talenonderwijs

Samenvatting

In Levende Talen is al vaak geschreven over de verslechterde positie van vreemde talen in het mbo. Het Nationaal Bureau Moderne Vreemde Talen, de opvolger van de Taakgroep Nationaal Actieprogramma mvt, probeert die positie te verbeteren. Het bureau beschouwt de implementatie van de derde generatie eindtermen als het uitgelezen actiemoment. En dat is toch tamelijk verrassend, want deze eindtermen laten bijzonder weinig ruimte voor talen. Inhoudgeoriënteerd talenonderwijs is de uitkomst voor het talenonderwijs in het mbo, denkt het NaB-mvt. Of vrij vertaald: vreemde talen als communicatiemedium binnen de beroepsvakken.

Downloads

Citeerhulp

Tuin, D. (1997). Inhoudgeoriënteerd vreemdetalenonderwijs in het mbo?. Levende Talen Magazine, 84(521), 397–398. Geraadpleegd van https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltm/article/view/1132

Nummer

Sectie

Artikelen

Gelijkaardige artikels

<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > >> 

U kan ook begin een geavanceerde zoekopdracht naar gelijkaardige inhoud voor dit artikel.