Van de nood een deugd. Perspectieven voor vakoverstijgend literatuuronderwijs in de tweede fase
Trefwoorden:
literatuuronderwijs, vakoverstijgendSamenvatting
'Als we vanuit de afzonderlijke vakken blijven opereren, dan dreigt literatuur het kind van de rekening te worden.' Zo waarschuwt Theo Witte, die overtuigd is van de noodzaak om tot een gezamenlijke, vakoverstijgende aanpak van literatuuronderwijs te komen. Hij realiseert zich dat dat niet gemakkelijk zal zijn; literatuur is immers voor veel docenten 'het meest persoonlijke en dierbare onderdeel van het vak'. Toch zal het moeten, teneinde te voorkomen dat literatuur in de vernieuwde tweede fase als 'vak achter de streep' uit het programma verdwijnt.
Nummer
Sectie
Artikelen
Citeerhulp
Van de nood een deugd. Perspectieven voor vakoverstijgend literatuuronderwijs in de tweede fase. (1995). Levende Talen Magazine, 82(499), 191-198. https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltm/article/view/1157