Van de nood een deugd. Perspectieven voor vakoverstijgend literatuuronderwijs in de tweede fase

Auteurs

  • Theo Witte

Trefwoorden:

literatuuronderwijs, vakoverstijgend

Samenvatting

'Als we vanuit de afzonderlijke vakken blijven opereren, dan dreigt literatuur het kind van de rekening te worden.' Zo waarschuwt Theo Witte, die overtuigd is van de noodzaak om tot een gezamenlijke, vakoverstijgende aanpak van literatuuronderwijs te komen. Hij realiseert zich dat dat niet gemakkelijk zal zijn; literatuur is immers voor veel docenten 'het meest persoonlijke en dierbare onderdeel van het vak'. Toch zal het moeten, teneinde te voorkomen dat literatuur in de vernieuwde tweede fase als 'vak achter de streep' uit het programma verdwijnt.

Citeerhulp

Witte, T. (1995). Van de nood een deugd. Perspectieven voor vakoverstijgend literatuuronderwijs in de tweede fase. Levende Talen Magazine, 82(499), 191–198. Geraadpleegd van https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltm/article/view/1157

Nummer

Sectie

Artikelen

Gelijkaardige artikels

U kan ook begin een geavanceerde zoekopdracht naar gelijkaardige inhoud voor dit artikel.