Talenonderwijs in de basisvorming; Themanummer

Auteurs

  • Hans Hulshof
  • Peter Jordens

Trefwoorden:

basisvorming, eindtermen, Nederlands, Moderne vreemde Talen

Samenvatting

Themanummer Eindtermen Talenonderwijs in de basisvorming. Inleiding Hans Hulshof en Peter Jordens 301

Eindtermen mvt in de basisvorming. Jan van Ek 305

De voorlopige eindtermen basisvorming in het voortgezet onderwijs: moderne vreemde talen 308

Eindtermen mvt: een goed stuk werk. Dolf Sörensen 313

De eindtermen Nederlands voor de basisvorming. Steven ten Brinke 316

Het advies eindtermen Nederlands Wilma Groeneweg, Ton Hendrix, Ru Klein, Rudi Liebrand, Ron Oostdam en Tom Weijers 323

Tweetalige leerlingen en de eindtermen Nederlands en mvt. Hofmans-Okkes 333

Het eind van de basisvorming. Ingrid Wijgh 335

Eindtermen basisvorming en evaluatie in het talenonderwijs. Gert Rijlaarsdam 340

... en nu het leerplan nog! Rob Diephuis 345

Moet taalbeschouwing een eindterm van de basisvorming zijn?
Amos van Gelderen 350

De basisvorming en de docent mvt. H.A. Pieper 353

Interview: Marjolijn Wesselo spreekt met een leraar Nederlands Jan Buijsse 358

Boekbespreking: Drie visies op de plaats van Moderne Vreemde Talen in de Basisvorming. Johan Matter 361

Citeerhulp

Hulshof, H., & Jordens, P. (1989). Talenonderwijs in de basisvorming; Themanummer. Levende Talen Magazine, 76(441), 301–303. Geraadpleegd van https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltm/article/view/1212

Nummer

Sectie

Artikelen

Meestgelezen artikels van dezelfde auteur(s)

1 2 > >> 

Gelijkaardige artikels

1 2 > >> 

U kan ook begin een geavanceerde zoekopdracht naar gelijkaardige inhoud voor dit artikel.