De beste methode is niet altijd de leukste en de leukste is niet altijd de beste. Beoordeling literatuurmethoden Nederlands (thema: literair-wetenschappelijk

Auteurs

  • Gert Rijlaarsdam

Trefwoorden:

Nederlands, literatuurmethode, beoordelingscriteria

Samenvatting

Beoordeling literatuurmethoden Nederlands (thema: literair-wetenschappelijk)

Twee docenten Nederlands en twee letterkundigen beoordeelden voor Nederlands zes literatuurmethoden voor het thema literair-wetenschappelijk. Het betreft de methoden Tekst en uitleg. Op niveau literair, Nederlandse literatuur. Ik heb al een boek. De 30 mooiste gedichten en Lezers in spanning. In het onderstaande verslag presenteert het panel zijn bevindingen en wordt ingegaan op de vraag in hoeverre de methoden geschikt zijn om leerlingen te laten kennismaken met het begrippenapparaat en de structuuranalyse.

 

 

 

Nummer

Sectie

Artikelen

Citeerhulp

De beste methode is niet altijd de leukste en de leukste is niet altijd de beste. Beoordeling literatuurmethoden Nederlands (thema: literair-wetenschappelijk. (1994). Levende Talen Magazine, 81(495), 604-611. https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltm/article/view/1307