De beste methode is niet altijd de leukste en de leukste is niet altijd de beste. Beoordeling literatuurmethoden Nederlands (thema: literair-wetenschappelijk

Auteurs

  • Gert Rijlaarsdam

Trefwoorden:

Nederlands, literatuurmethode, beoordelingscriteria

Samenvatting

Beoordeling literatuurmethoden Nederlands (thema: literair-wetenschappelijk)

Twee docenten Nederlands en twee letterkundigen beoordeelden voor Nederlands zes literatuurmethoden voor het thema literair-wetenschappelijk. Het betreft de methoden Tekst en uitleg. Op niveau literair, Nederlandse literatuur. Ik heb al een boek. De 30 mooiste gedichten en Lezers in spanning. In het onderstaande verslag presenteert het panel zijn bevindingen en wordt ingegaan op de vraag in hoeverre de methoden geschikt zijn om leerlingen te laten kennismaken met het begrippenapparaat en de structuuranalyse.

 

 

 

Citeerhulp

Rijlaarsdam, G. (1994). De beste methode is niet altijd de leukste en de leukste is niet altijd de beste. Beoordeling literatuurmethoden Nederlands (thema: literair-wetenschappelijk. Levende Talen Magazine, 81(495), 604–611. Geraadpleegd van https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltm/article/view/1307

Nummer

Sectie

Artikelen

Meestgelezen artikels van dezelfde auteur(s)

1 2 3 > >> 

Gelijkaardige artikels

<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

U kan ook begin een geavanceerde zoekopdracht naar gelijkaardige inhoud voor dit artikel.