Onderwijs in argumenteren. Een vragenlijstonderzoek onder docenten Nederlands in het Voortgezet Onderwijs
Trefwoorden:
Nederlands, argumentatieleer, bovenbouw voortgezet onderwijsSamenvatting
Twee jaar geleden publiceerden Emmelot en Oostdam in Levende Talen een artikel over argumentatieleer in schoolboeken voor Nederlands. Nu gaan zij in op de vraag of docenten het belang van een dergelijk vakonderdeel onderschrijven en bereid zijn er aandacht aan te besteden. Om antwoord te krijgen op die vraag m.b.t. de bovenbouw van lbo, mavo, havo en vwo werd een vragenlijstonderzoek uitgevoerd onder docenten Nederlands. Het artikel geeft een overzicht van de resultaten.Nummer
Sectie
Artikelen
Citeerhulp
Onderwijs in argumenteren. Een vragenlijstonderzoek onder docenten Nederlands in het Voortgezet Onderwijs. (1990). Levende Talen Magazine, 77(453), 336-340. https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltm/article/view/1403