Een aanzet tot vakoverstijgend literatuuronderwijs
Trefwoorden:
Literatuuronderwijs, vakoverstijgend literatuuronderwijsSamenvatting
'Vakoverstijgend', 'latitudinaal', 'internationaal' onderwijs... Juist het onderdeel literatuur lijkt zich hiervoor goed te lenen. In tijdschriften als Moer en Levende Talen wordt dan ook sinds jaar en dag voor vakoverstijgend literatuuronderwijs gepleit.Over de praktische invulling wordt echter zelden gerept. Wat ontbreekt, is een houvast voor docenten en scholen die een vakoverstijgend literatuurprogramma willen ontwikkelen. Lily Coenen en Tanja Janssen, beiden verbonden aan het Instituut voor de Lerarenopleiding van de Universiteit van Amsterdam, willen initiatieven in deze richting in kaart brengen en ondersteunen. Daartoe organiseren zij nascholing voor docenten van alle talensecties. In hun bijdrage rapporteren zij over hun voorlopige bevindingen.
Nummer
Sectie
Artikelen
Citeerhulp
Een aanzet tot vakoverstijgend literatuuronderwijs. (1991). Levende Talen Magazine, 78(462), 294-297. https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltm/article/view/1453