‘We leren nu ook hóé je moet schrijven’: Didactische boosts voor het schrijfonderwijs in havo 4
Trefwoorden:
schrijfvaardigheidSamenvatting
De schrijfvaardigheid van veel leerlingen in havo 4 laat te wensen over. Net als veel andere docenten Nederlands is Klaske Elving op zoek naar een didactiek die het schrijfonderwijs bij deze groep leerlingen effectiever maakt. Daarom heeft zij samen met collega’s en begeleiders de digitale en interactieve schrijfcursus Booster ontwikkeld. Inmiddels hebben ruim vijfhonderd havo 4-leerlingen en vijftien docenten Booster uitgeprobeerd. De geboekte leerwinst blijkt uit de resultaten: de kwaliteit van teksten van leerlingen die de cursus volgden, is sterk verbeterd.
Downloads
Nummer
Sectie
Artikelen
Citeerhulp
‘We leren nu ook hóé je moet schrijven’: Didactische boosts voor het schrijfonderwijs in havo 4. (2018). Levende Talen Magazine, 105(special), 18-21. https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltm/article/view/1810