‘We leren nu ook hóé je moet schrijven’: Didactische boosts voor het schrijfonderwijs in havo 4

Auteurs

  • Klaske Elving
  • Huub van den Bergh

Trefwoorden:

schrijfvaardigheid

Samenvatting

De schrijfvaardigheid van veel leerlingen in havo 4 laat te wensen over. Net als veel andere docenten Nederlands is Klaske Elving op zoek naar een didactiek die het schrijfonderwijs bij deze groep leerlingen effectiever maakt. Daarom heeft zij samen met collega’s en begeleiders de digitale en interactieve schrijfcursus Booster ontwikkeld. Inmiddels hebben ruim vijfhonderd havo 4-leerlingen en vijftien docenten Booster uitgeprobeerd. De geboekte leerwinst blijkt uit de resultaten: de kwaliteit van teksten van leerlingen die de cursus volgden, is sterk verbeterd.

Downloads

Citeerhulp

Elving, K., & Bergh, H. van den. (2018). ‘We leren nu ook hóé je moet schrijven’: Didactische boosts voor het schrijfonderwijs in havo 4. Levende Talen Magazine, 105(special), 18–21. Geraadpleegd van https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltm/article/view/1810

Nummer

Sectie

Artikelen

Meestgelezen artikels van dezelfde auteur(s)

Gelijkaardige artikels

<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

U kan ook begin een geavanceerde zoekopdracht naar gelijkaardige inhoud voor dit artikel.