De onderzoekende docent: Systematisch aan de slag met onderwijsverbetering

Auteurs

  • Liesbeth de Ruiter

Trefwoorden:

vakdidactisch onderzoek

Samenvatting

Onderzoek doen biedt voor docenten een unieke mogelijkheid om te leren in en van de praktijk, met als doel zelf een betere docent te worden en bij te dragen aan onderwijsvernieuwing in de school. Wat levert onderzoek nu precies op voor deze doelgroep, en wat zijn succesfactoren en knelpunten? Liesbeth de Ruiter zoekt een antwoord op die vragen vanuit haar perspectief als onderzoeksbegeleider op een hbo-masteropleiding tot eerstegraadsdocent.

Downloads

Citeerhulp

Ruiter, L. de. (2018). De onderzoekende docent: Systematisch aan de slag met onderwijsverbetering. Levende Talen Magazine, 105(special), 82–83. Geraadpleegd van https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltm/article/view/1824

Nummer

Sectie

Artikelen