Meertaligheid als cruciaal identiteitskenmerk: Een driehoeksperspectief voor het onderwijs
Samenvatting
‘Meertaligheid werkt als olie. Ook talen verspreiden zich naar alle mogelijke plekken, waar ze blijven plakken’, aldus een docent tijdens een gesprek over zijn visie op wereldburgerschap en meertaligheid op zijn school. Met verschillende talen geven mensen uitdrukking aan hun verschillende identiteiten. In deze bijdrage bespreekt Joana Duarte theoretische en praktische inzichten over de wijze waarop meertaligheid op elke school zou moeten blijven ‘plakken’, om zo meertalige identiteiten van onze wereldburgers van de toekomst tot hun recht te laten komen.
Downloads
Gepubliceerd
05-05-2022
Citeerhulp
Duarte, J. (2022). Meertaligheid als cruciaal identiteitskenmerk: Een driehoeksperspectief voor het onderwijs. Levende Talen Magazine, 109(3), 14–19. Geraadpleegd van https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltm/article/view/2243
Nummer
Sectie
Artikelen