Diversiteit in lesboeken Nederlands als tweede taal: Inzichten van lesboekenauteurs en -inhoud
Samenvatting
Hoewel we allemaal meer virtuele bronnen en online platformen hebben leren gebruiken, valt het niet te ontkennen dat lesboeken nog steeds populaire leermiddelen in het talenonderwijs zijn, ook in het onderwijs van Nederlands als tweede of vreemde taal (NT2). Dit onderzoek bekijkt diversiteit in onderwijsmateriaal NT2. Welke mensen bevolken lesboeken en in hoeverre en hoe tonen ze mensen van kleur en witte vrouwen en mannen in diverse Nederlandstalige gemeenschappen?
Gepubliceerd
19-05-2024
Citeerhulp
Koster, D., & Sas, C. (2024). Diversiteit in lesboeken Nederlands als tweede taal: Inzichten van lesboekenauteurs en -inhoud. Levende Talen Magazine, 111(2), 18–22. Geraadpleegd van https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltm/article/view/2388
Nummer
Sectie
Artikelen