Laat leerlingen lezen: Hoe een leeslokaal literatuur lezen kan normaliseren

Auteurs

  • Ramon Groenendijk
  • Twan van de Wetering

Samenvatting

Leerlingen laten lezen in de les is waardevol. Dat vinden Ramon Groenendijk en Twan van de Wetering, respectievelijk docent Nederlands en Engels op het Zwijsen College in Veghel. Zo waardevol dat zij een leeslokaal voor de bovenbouw hebben gerealiseerd op hun school in het noordoosten van Brabant. Lestijd opofferen voor leestijd is effectieve leertijd creëren. Daarom lezen zij en hun collega’s van Nederlands en de moderne vreemde talen met hun klassen in dit lokaal waar literatuur centraal staat.

Downloads

Gepubliceerd

03-12-2025

Nummer

Sectie

Artikelen

Citeerhulp

Laat leerlingen lezen: Hoe een leeslokaal literatuur lezen kan normaliseren. (2025). Levende Talen Magazine, 112(6), 12=16. https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltm/article/view/2475