Grenzeloze humor? Cabaret bij het schoolvak Nederlands

Auteurs

  • Carien Bakker
  • Clary Ravesloot

Trefwoorden:

lesmethode, Nederlands, cabaret

Samenvatting

Het stimuleren van een open, betrokken en nieuwsgierige houding van leerlingen ten opzichte van onze samenleving en cultuur stelt leerlingen beter in staat morele en kritische oordelen te ontwikkelen. Juist onderwijs in kunst, wetenschap en filosofie biedt uitgelezen mogelijkheden om deze houding bij te brengen, maar hoe doe je dat in de praktijk, bijvoorbeeld bij het vak Nederlands?

Downloads

Citeerhulp

Bakker, C., & Ravesloot, C. (2014). Grenzeloze humor? Cabaret bij het schoolvak Nederlands. Levende Talen Magazine, 101(6), 10–15. Geraadpleegd van https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltm/article/view/891

Nummer

Sectie

Artikelen

Meestgelezen artikels van dezelfde auteur(s)

1 2 > >>