Van toetsgerichte lezers naar zelfstandige, analytische lezers: Geen trucje maar een vaardigheid

Auteurs

  • Twan van de Wetering
  • Ramon Groenendijk

Trefwoorden:

leesvaardigheid, Nederlands, Engels, toetsen, didactiek

Samenvatting

Zowel bij Engels als bij Nederlands lezen leerlingen uit de (voor)examenklassen vrijwel altijd teksten aan de hand van vaak door de methode opgestelde (toets)vragen. Leesvaardigheid is zo te toetsgericht geworden. Hoe kunnen we leerlingen zelfstandig leren omgaan met langere en complexere teksten?

Downloads

Citeerhulp

Wetering, T. van de, & Groenendijk, R. (2015). Van toetsgerichte lezers naar zelfstandige, analytische lezers: Geen trucje maar een vaardigheid. Levende Talen Magazine, 102(2), 4–8. Geraadpleegd van https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltm/article/view/929

Nummer

Sectie

Artikelen

Meestgelezen artikels van dezelfde auteur(s)

1 2 > >>