Tekster ontleed; Over de waarde, bouwstenen, werkzame bestanddelen en basis van een effectief schrijfprogramma voor de bovenbouw van de basisschool
Trefwoorden:
schrijfonderwijs, basisonderwijsSamenvatting
Kees de Glopper gaat in op het recente proefschrift van Renske Bouwer en Monika Koster: Bringing Writing Research into the Classroom. The effectiveness of Tekster, a newly developed writing program for elementary students. Het proefschrift van Bouwer en Koster is de moeite van het lezen meer dan waard, stelt hij: zij doen verslag van twee belangwekkende experimenten en van een aantal omliggende studies. Reden om het uitgebreid te bespreken en stil te staan bij de betekenis van de studie voor het onderzoek naar en de praktijk van het schrijfonderwijs op de basisschool.
Downloads
Nummer
Sectie
Artikelen
Citeerhulp
Tekster ontleed; Over de waarde, bouwstenen, werkzame bestanddelen en basis van een effectief schrijfprogramma voor de bovenbouw van de basisschool. (2017). Levende Talen Tijdschrift, 18(1), 34-41. https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltt/article/view/1653