Tekster ontleed; Over de waarde, bouwstenen, werkzame bestanddelen en basis van een effectief schrijfprogramma voor de bovenbouw van de basisschool

Auteurs

  • Kees de Glopper

Trefwoorden:

schrijfonderwijs, basisonderwijs

Samenvatting

Kees de Glopper gaat in op het recente proefschrift van Renske Bouwer en Monika Koster: Bringing Writing Research into the Classroom. The effectiveness of Tekster, a newly developed writing program for elementary students. Het proefschrift van Bouwer en Koster is de moeite van het lezen meer dan waard, stelt hij: zij doen verslag van twee belangwekkende experimenten en van een aantal omliggende studies. Reden om het uitgebreid te bespreken en stil te staan bij de betekenis van de studie voor het onderzoek naar en de praktijk van het schrijfonderwijs op de basisschool.

Downloads

Citeerhulp

Glopper, K. de. (2017). Tekster ontleed; Over de waarde, bouwstenen, werkzame bestanddelen en basis van een effectief schrijfprogramma voor de bovenbouw van de basisschool. Levende Talen Tijdschrift, 18(1), 34–41. Geraadpleegd van https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltt/article/view/1653

Nummer

Sectie

Artikelen

Meestgelezen artikels van dezelfde auteur(s)

1 2 > >> 

Gelijkaardige artikels

<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

U kan ook begin een geavanceerde zoekopdracht naar gelijkaardige inhoud voor dit artikel.