Interactieve fictie: gamenderwijs leesvaardigheid Engels oefenen

Auteurs

  • Mienke Droop
  • Karly van Gorp
  • Ineke Verheul

Samenvatting

Veel jongeren lezen niet graag, maar gamen wel graag. Mienke Droop, Karly van Gorp en Ineke Verheul onderzochten of Engelstalige Interactieve Fictie (IF) games kunnen bijdragen aan de leesvaardigheid en woordenschat in het Engels van leerlingen in 3 vwo en 4 havo. In een studie met een quasi-experimentele opzet speelde een groep leerlingen de IF-game Bronze, terwijl een controlegroep het verhaal van de game las en vragen over de tekst beantwoordde. Het spelen van de game bleek geen effect te hebben op de woordenschat van de leerlingen, maar wel op hun leesvaardigheid.

Downloads

Citeerhulp

Droop, M., Gorp, K. van, & Verheul, I. (2017). Interactieve fictie: gamenderwijs leesvaardigheid Engels oefenen. Levende Talen Tijdschrift, 18(4), 15–24. Geraadpleegd van https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltt/article/view/1738

Nummer

Sectie

Artikelen