De mvt-docent als onderzoeker. Een Europees perspectief

Auteurs

  • Kees van Esch
  • Astrid Eelkema

Trefwoorden:

leraren, onderwijspraktijk, vernieuwingen, actieonderzoek

Samenvatting

Veel mvt-docenten klagen over drukte: te veel moeten doen in te weinig lesuren én alle veranderingen van Tweede Fase en Studiehuis integreren in hun onderwijspraktijk. Hoe terecht deze klachten ook zijn, zij moeten hen er niet van weerhouden tijd vrij te maken om na te denken over hun eigen onderwijspraktijk en die verder te ontwikkelen. Actieonderzoek biedt hen een mogelijkheid daartoe. In onderstaand artikel laten de auteurs aan de hand van een Europees Comenius-project zien hoe je als mvt-docent (actie)onderzoek zou moeten doen en wat dat kan opleveren.

Downloads

Citeerhulp

Esch, K. van, & Eelkema, A. (2007). De mvt-docent als onderzoeker. Een Europees perspectief. Levende Talen Tijdschrift, 8(2), 3–9. Geraadpleegd van https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltt/article/view/210

Nummer

Sectie

Artikelen