Observerend leren en de effecten op de organisatie van schrijfprocessen

Auteurs

  • Martine Braaksma
  • Gert Rijlaarsdam
  • Huub van den Bergh
  • Bernadette van Hout-Wolters

Trefwoorden:

observerend leren, schrijfproces, schrijfvaardigheid

Samenvatting

Eerder onderzoek heeft uitgewezen dat observerend leren een positief effect heeft op de kwaliteit van teksten die leerlingen schrijven. Verondersteld wordt dat dit positieve effect veroorzaakt wordt door veranderingen in het schrijfproces, maar dat is niet eerder onderzocht. Heeft observerend leren invloed op het schrijfproces van leerlingen en wat is de relatie tussen schrijfproces en kwaliteit van het schrijfproduct? Dit zijn de vragen waarop dit artikel antwoord wil geven.

Downloads

Citeerhulp

Braaksma, M., Rijlaarsdam, G., Bergh, H. van den, & Hout-Wolters, B. van. (2007). Observerend leren en de effecten op de organisatie van schrijfprocessen. Levende Talen Tijdschrift, 8(4), 3–15. Geraadpleegd van https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltt/article/view/218

Nummer

Sectie

Artikelen

Meestgelezen artikels van dezelfde auteur(s)

1 2 3 4 > >>