Twee aan twee. Lezen zonder tekst in het Frans: een andere kijk op leesvaardigheid

Auteurs

  • Theo Rikken

Trefwoorden:

leesvaardigheid, Frans

Samenvatting

Theo Rikken, docent Frans aan het Van Maerlantlyceum in Eindhoven was niet tevreden met het leesvaardigheidsonderwijs in 4 en 5-vwo. In samenwerking met Gert Rijlaarsdam, hoofddocent onderwijsontwikkeling aan het Instituut voor de Lerarenopleiding van de Universiteit van Amsterdam, ontwikkelde hij een nieuwe manier om leerlingen actiever teksten te laten lezen. Leerlingen werken in tweetallen: de een heeft de tekst voor zich en de ander niet. Door de juiste vragen te stellen, moet de leerling die de tekst niet heeft, achterhalen wat er in staat.

Downloads

Citeerhulp

Rikken, T. (2003). Twee aan twee. Lezen zonder tekst in het Frans: een andere kijk op leesvaardigheid. Levende Talen Magazine, 90(1-2), 5–8. Geraadpleegd van https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltm/article/view/733

Nummer

Sectie

Artikelen

Gelijkaardige artikels

<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

U kan ook begin een geavanceerde zoekopdracht naar gelijkaardige inhoud voor dit artikel.