Het gebruik van filmfragmenten in het vreemdetalenonderwijs; een voorbeeld

Auteurs

  • Tin van Arkel

Trefwoorden:

vreemdetalenonderwijs, lesidee, film

Samenvatting

De filmscène als authentiek lesmateriaal brengt de vreemde taal in de klas, helpt de leerling over de taalbarrière heen en verlevendigt de lessen. Tin van Arkel presenteert een stappenplan ter didactisering van filmmateriaal en werkt dit in een voorbeeld uit.

Downloads

Citeerhulp

Arkel, T. van. (2007). Het gebruik van filmfragmenten in het vreemdetalenonderwijs; een voorbeeld. Levende Talen Magazine, 94(1), 12–14. Geraadpleegd van https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltm/article/view/297

Nummer

Sectie

Artikelen

Gelijkaardige artikels

<< < 1 2 3 4 5 6 > >> 

U kan ook begin een geavanceerde zoekopdracht naar gelijkaardige inhoud voor dit artikel.