Nederlandse examens en de Europese schaal van taalvaardigheid

Auteurs

  • Gé Stoks
  • John de Jong

Trefwoorden:

vreemdetalenonderwijs, ERK, examen, taalvaardigheid

Samenvatting

Elders in dit nummer zijn de achtergronden van het Europees Referentiekader en de Europese schaal van taalvaardigheid uitvoerig beschreven. In deze bijdrage zullen we eerst kort ingaan op het belang van de afstemming van de Nederlandse examens op die Europese schaal van taalvaardigheid. Daarna zal het project Excef worden beschreven, een door SLO en Citogroep uitgevoerd onderzoek naar de mogelijkheden om de Nederlandse examens af te stemmen op de Europese schaal van taalvaardigheid.

Downloads

Citeerhulp

Stoks, G., & Jong, J. de. (2001). Nederlandse examens en de Europese schaal van taalvaardigheid. Levende Talen Tijdschrift, 2(3), 34–38. Geraadpleegd van https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltt/article/view/639

Nummer

Sectie

Artikelen

Gelijkaardige artikels

<< < 1 2 3 > >> 

U kan ook begin een geavanceerde zoekopdracht naar gelijkaardige inhoud voor dit artikel.