Leerplanontwikkeling als gezelschapsspel; Terugblik op 6 jaar leerplanontwikkeling (5)

Auteurs

  • Rob Diephuis

Trefwoorden:

leerplanontwikkeling, talensecties, spel

Samenvatting

In de voorgaande artikelen is verslag gedaan van ervaringen in het SLO-project 'mvt voor 12- tot 16-jarigen' met lesmateriaal, leergangkeuze op proefscholen en de strategische kant van sectie-ontwikkeling.

Deze aflevering gaat over de ontwikkeling van een 'leerplanspel' voor moderne vreemde talen, dat in verschillende situaties nuttig is gebleken. Dit spel is een instrument voor een groepje docenten, auteurs of ondersteuners, en kan worden gebruikt om greep te krijgen op de grote lijnen van een mvt-programma van drie a vier jaar.

Citeerhulp

Diephuis, R. (1989). Leerplanontwikkeling als gezelschapsspel; Terugblik op 6 jaar leerplanontwikkeling (5). Levende Talen Magazine, 76(438), 108–111. Geraadpleegd van https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltm/article/view/1193

Nummer

Sectie

Artikelen

Gelijkaardige artikels

1 2 > >> 

U kan ook begin een geavanceerde zoekopdracht naar gelijkaardige inhoud voor dit artikel.