Europese literatuurgeschiedenis in de klas

Auteurs

  • Lily Coenen
  • Ton Kox
  • Bram Noot

Trefwoorden:

vreemdetalenonderwijs, Nederlands, literatuurgeschiedenis

Samenvatting

Als we de voorgestelde eindtermen voor het literatuuronderwijs Nederlands en mvt in de tweede fase goed bekijken, is het duidelijk dat er o.a. op het gebied van de literatuurgeschiedenis een vorm van integratie wenselijk wordt geacht. Bij het vak Nederlands wordt zelfs expliciet gesproken over 'Westerse cultuurgeschiedenis' (met bijzondere aandacht voor de Nederlandse) en bij moderne vreemde talen over het verdiepen van de kennis met betrekking tot 'een langere aaneengesloten periode met oog voor internationale verbanden'.

Downloads

Citeerhulp

Coenen, L., Kox, T., & Noot, B. (1997). Europese literatuurgeschiedenis in de klas. Levende Talen Magazine, 84(518), 130–134. Geraadpleegd van https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltm/article/view/1093

Nummer

Sectie

Artikelen