Woordbetekenissen afleiden; Een strategie om de context te gebruiken én los te laten

Auteurs

  • Maartje van Daalen-Kapteijns
  • Kees de Glopper
  • Carolien Schouten-van Parreren

Trefwoorden:

Nederlands, woordenschat, leerstrategie

Samenvatting

Het gaat in dit artikel om het uitbreiden van de woordenschat in het Nederlands door leerlingen voor wie dit de moedertaal is. En het gaat om de vraag in hoeverre het leren van woorden door instructie kan worden gestimuleerd.

Downloads

Citeerhulp

Daalen-Kapteijns, M. van, Glopper, K. de, & Schouten-van Parreren, C. (1996). Woordbetekenissen afleiden; Een strategie om de context te gebruiken én los te laten. Levende Talen Magazine, 83(510), 307–311. Geraadpleegd van https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltm/article/view/1055

Nummer

Sectie

Artikelen

Meestgelezen artikels van dezelfde auteur(s)

1 2 > >>