Eén gezamenlijk leesdossier; De hoeksteen van het literatuuronderwijs

Auteurs

  • Josje Hamel
  • Theo Witte

Trefwoorden:

geïntegreerd literatuuronderwijs, leesdossier

Samenvatting

De belangrijkste vernieuwing in het literatuuronderwijs is dat de leeslijst wordt vervangen door het leesdossier, en dat het examen niet één jaar duurt (het huidige schoolonderzoek) maar twee (havo) of drie jaar (vwo). In de ogen van leerlingen zal het literatuurprogramma bij alle talen niet meer gedomineerd worden door het schoolboek, de leeslijst of zelfs de docent, maar door het leesdossier. Wanneer de talensecties hebben besloten om op het gebied van het literatuuronderwijs te gaan samenwerken, dan zal het leesdossier dus hoog op hun agenda moeten staan: in het studiehuis is het leesdossier de hoeksteen van het literatuuronderwijs.

Downloads

Citeerhulp

Hamel, J., & Witte, T. (1998). Eén gezamenlijk leesdossier; De hoeksteen van het literatuuronderwijs. Levende Talen Magazine, 85(534-535), 583–591. Geraadpleegd van https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltm/article/view/1022

Nummer

Sectie

Artikelen

Meestgelezen artikels van dezelfde auteur(s)

1 2 > >> 

Gelijkaardige artikels

U kan ook begin een geavanceerde zoekopdracht naar gelijkaardige inhoud voor dit artikel.